ashena-logo

شکر مصرفی در کارخانه کیک و کلوچه آشنا چه فاکتورهایی باید داشته باشد؟

ويژگي‌های ميكروبی و ميكروبيولوژی بر اساس استاندارد ملي ايران به شماره ۳۵۴۴ _(استاندارد ويژگی‌ها و روش‌های آزمون ميكروبيولوژی شكر و قند مايع) :

  1. كيسه هاي شكر بايد نو، پاكيزه و سالم از جنس پلی پروپيلن، كاغذ و يا كنف با لفاف پلی اتيلن باشد و شكر را در مقابل هر نوع آلودگي در انبار و ضمن حمل و نقل محفوظ نگه دارد. وزن خالص هر كيسه بر مبنای سيستم متريک حداكثر ۵۰كيلوگرم باشد. استفاده مجدد از هر نوع كيسه ممنوع است.
  2. نام و نشانی توليدكننده يا بسته بندی كننده يا صادركننده و شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  روی کیسه شکر مندرج باشد.
  3. نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم قبل از تخلیه بار توسط واحد کنترل کیفیت انجام گردد.

 

شکر در محصولات پختنی مانند كيک باعث خوش طعمي و خوش رنگي (قهوه اي يا طلايي) می‌شود. همچنین يكنواختی تخلخل در بافت محصول و در نتيجه تردی محصول را موجب مي گردد. مقدار معين شكر در كيک باعث بهبود الاستيسيته خمير و خاصيت مكانيكی خمير مي گردد همچنین شکر کاهنده آب آزاد و از طرف دیگر نرم کننده و کاهنده بیاتی کیک است. جالب است بدانید شکر یکی از قدیمی ترین و البته از موثر‌ترین نگهدارنده‌های مواد خوراکی است. برای مثال مربا ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به میوه دارد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*